Picnic Ervaringen

Sinds de start van online supermarkt Picnic in september 2015 hebben wij de boodschappen dienst kunnen meemaken. Onze conclusie tot op heden: zeer positief!

Picnic Ervaringen - erg positief!


Picnic ervaringen voor boodschappen

De verwachtingen waren hooggespannen toen Picnic in september 2015 hun online boodschappen dienst lanceerde in Amersfoort. Zouden ze de laagste prijs en gratis bezorgen kunnen waarmaken en blijven volhouden? Onze ervaringen tot op heden: ja!

De laagste prijs lijkt inderdaad echt goed bereikt. Enige steekproeven laten zien dat Picnic vaak goedkoper, of in elk geval even goedkoop is als andere supermarkten. En dan hebben we het niet over en vergelijking met een dure Albert Heijn, maar ook met de prijzen van goedkopere supermarkten. Echt een aanrader dus als je geld wilt besparen.

Bezorgen gaat ook prima. Bij bestellen krijg je al een indicatie van bezorgtijd; op de dag zelf nog eens een sms of ander bericht - en mocht het toch nog anders lopen tijdens de bezorging, dan krijg je opnieuw een sms met andere bezorgtijd. Dit laatste gebeurt echt heel weinig. In de toekomst wil men zelfs in de app aangeven waar de bezorg op dat moment is, zodat je op de minuut nauwkeurig weet wanneer hij voor je deur staat. Helemaal mooi!

Picnic review

In deze Picnic review hebben we al heel wat verbeterpunten opgemerkt die Picnic inmiddels heeft doorgevoerd:

  • Het assortiment: het assoritement van Picnic voldoet goed. Sommige producten waren niet vanaf dag 1 beschikbaar. Zo was het assortiment biologische producten in eerste instantie aan de lage kant. Dit is inmiddels door Picnic opgepakt. Bovendien is sinds de start een optie toegevoegd aan de app dat er makkelijk suggesties gedaan kunnen worden over aanvullingen in het assortiment. In onze ervaringen wordt dit ook werkelijk opgepakt.
  • Versheid van producten: sommige producten, met name fruit, zijn in een enkel geval te rijp of juist nog onrijp. Nu grijp je in de gewone supermarkt ook wel eens mis, dus kan gebeuren. Maar het mooie van Picnic is dat wanneer je dit doorgeeft, wij tot op heden altijd het product gratis hebben gekregen en vaak de volgende keer nog extra hebben ontvangen.
  • Plastic zakjes: geen duurzame indruk geven de vele plastic zakken die je krijgt bij bezorging. Gelukkig kun je de plastic zakken de volgende keer weer meegeven aan de bezorger. Het is ons onbekend of de zakjes dat worden hergebruikt of gerecycled.
Een mogelijke verbetering die een en ander nog beter zou maken is wat ons betreft nog een mogelijkheid om producten te kunnen toevoegen, wanneer de bestelling al geplaatst is, maar het nog geen 22:00u is geweest voor de dag van bezorging. Het gebeurt geregeld dat je voor de zekerheid al je bestelling plaats overdag, maar die avond bedenkt: "hey, dat hebben we ook nog nodig." Dat zou fijn zijn om nog te kunnen toevoegen.

Eigen picnic ervaringen?

Ben jij ook Picnic klant en heb je eigen ervaringen? Wij horen het graag!



Picnic Amersfoort

Weten of jij al gebruik kunt maken van de app als je in Amersfoort woont? Download de Picnic app en registreer een account met je postcode. Je weet da… Meer →


Goedkoopste supermarkt

De Consumentenbond doet jaarlijks een onderzoek naar de goedkoopste supermarkt, waarbij de prijzen op basis van een geselecteerd boodschappenlijstje b… Meer →


Picnic Utrecht - Gratis boodschappen thuis

Boodschappen gratis thuis laten bezorgen in Utrecht? Of wil je ook van Picnic Utrecht gebruik maken? Download de Picnic app en registreer een account … Meer →